جناب آقای دکتر سیدحسن هاشمی
احتراما ً انتصاب خردمندانه و شایسته جنابعالی به سمت جدید ( مشاور حقوقی استاندار خراسان جنوبی) که ملهم و منبعث از علم و حسن تعهد و تقوی و تجربه حضرتعالی می باشد را صمیمانه به شما و همه همولایتی ها(علی الخصوص اهالی محترم روستای اصقول)، تبریک عرض نموده، عزت و توفیق روز افزون شما را در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال مسئلت داریم .
در فرخنده سالروز ولادت حضرت بقیه الله(روحی و ارواحنافدا)مراسم جشنی در محل حسینیه روستای چنشت برگزار گردید .تحول در اجرای برنامه هاتوسط کانون فرهنگی هنری منتظران المهدی(عج) اعم از مجری گری توسط رابط کانون (سرکار خانم فیروزی)-هنرنمایی گروه سرود کانون-قرائت قرآن توسط اعضا کانون(عاطفه زراعتکار-حافظ جز 30قرآن کریم)-اهدائ جوائز توسط کانون به اعضا گروه سرود و فعالان فرهنگی-قرائت شعرو..........شور و حال خاصی به مراسم بخشیده بود.شایان ذکر است در کانون فرهنگی هنری منتظران المهدی(عج)-25نفر حفظ جز 30 قرآن را شروع نموده که تاکنون هرکدام بالغ بر 20 سوره را حفظ نموده اند-بر خود وظیفه میدانم از حمایت و مساعدت ریاست محترم دبیر خانه مساجد استان(حاج آقا زاهدی)-مسئولین محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاشها و زحمات رابط محترم کانون (خانم فیروزی)-کتابدارکانون(خانم زارعی)تشکر و قدر دانی نمایم.باشد که این فعالیتها مورد قبول حق قرار گیرد
روز جمعه91/2/8حضرت آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)و ریاست دانشکده علوم حدیث قم به همراه مدیر کل محترم اوقاف استان ، امام جمعه محترم شهرستان و ریاست محترم ادره اوقاف از بقعه متبرکه سیدحامد(ع) بازدید و مورد استقبال پرشور اهالی و سادات روستای چنشت قرار گرفتند .ایشان چند دقیقه ای در جمع پر شور اهالی در محل امامزاده به سخنرانی پرداختند
و در سخنانشان اقمامه نماز اول وقت را عامل سعادت دنیا و آخرت دانستند و خواستار توجه جدی به این موضوع گردیدند.
. از جلوه های ویژه این مراسم اجرای زیبا و روح انگیز سرود توسط گروه سرودکانون فرهنگی هنری منتظران المهدی(عج) بود که همه حاضرین را تحت تاثیر قرارداد
در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)کاروان پیاده عزاداری روستای چنشت مسیر امامزاده سید حامد علوی(ع)تا مزار بی بی زینب خاتون (مزار کاهی)(7کیلومتر)را با پای پیاده طی نمودند.آنچه جلب توجه مینمود حضور اقشار مختلف بویژه زنان و کودکان خردسال بود که با پای پیاده طی طریق نمودند. مراسم پرشور و معنوی بود و در بین راه مداحان به نوحه خوانی و مردم به عزاداری مشغول بودند. در بین مسیر هم صاحبان مرغداری های بین راه از عزاداران پذیرایی کردند. انشاءالله مورد قبول حق واقع گردد
در شب شهادت حضرت فاطمه(س)امام جمعه محترم شهرستان سربیشه به همراه فرماندار محترم و سایر مسئولین شهرستان میهمان اهالی روستای چنشت بودند. نماز مغرب و عشا به امامت امام جمعه محترم اقامه گردیدو بعد از نماز و بیانات پرفیض و حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا محمدی ،مداحان روستا به نوحه خوانی پرداختند.
باخبرشدیم در روز جمعه 4/1/91مراسم عروسی چنشت بصورت نمادین در باغ اکبریه بیرجند برگزارشده وتحت پوشش خبری نیز قرارگرفته است
خوشحال میشویم دوستان و همولایتی های عزیز در این خصوص اعلام نظر فرمایند.
در اولین روزعیدهمزمان با حضور اهالی روستا در محل امامزاده سید حامد علوی، بالغ بر 500 حلقه فیلم سینمایی رایگان(کودک و فرشته-ناسپاس و به کبودی یاس)بین اهالی روستا توزیع شد.
پیشاپیش عیدتان مبارک
خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد
ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد . . .
به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن دهه فجر(روز جمعه23/11/90) در روستای چنشت برگزار گردیددر این مراسم دانش آموزان دختر گروه سرود با مدیریت خانمها فیروزی (رابط کانون فرهنگی هنری ) و زارعی (کتابدار کانون فرهنگی هنری)سرود زیبایی را اجرا نمودند ودر پایان جوایزی به رسم یادبودتوسط شورای اسلامی و دهیاری و کانون فرهنگی هنری تقدیم ایشان گردید
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد
بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)
دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری
دهه فجر ، سرآغاز طلوع مجدد ارزشهای گرانقدر اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی، در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی غالب و مغلوب و سلطان و رعیتی بود وپادشاهان احساس میكردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام، مردم و استعمارگران به كار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه كرد. جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.
سالروز آغاز دوران ولایت وامامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد.
نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلكه آغاز دورهای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار میآید. در سال روز نهم ربیع الاول كه یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، تصمیم گرفتیم در چند سطر كوتاه به رخ دادهایی كه پس از شهادت امام حسن عسكری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره كنیم.
روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسكری علیهالسلام پس از این كه نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری كه هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد كه امام یازدهم افزون بر این كه مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده كرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامههای بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری كردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.
عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بنالحسن علیهالسلام متصدی غسل و كفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیهالسلام با كنار زدن عمویش جعفر كه قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.
حكومت عباسی از مدتها پیش بر اساس سخن رسولالله صلیالله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این كه مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل كرده بود. پس از شهادت امام كم كم خبر فرزندی به نام مهدی علیهالسلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیهالسلام به نتیجه نرسید.
عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان میرساند. از همین زمان بود كه شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان كه به اشتباه خود پی میبرند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه میشوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنانكه خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بودهاند. آنان احكام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان میگذاشتند. سؤالات [كتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان میرسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وكالتی، كه از امام داشتند، میگرفتند [و به حضرت تحویل میدادند یا با اجازة ایشان مصرف میكردند] آنان جمعی بودند كه امام حسن عسكری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی كرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی كارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.
در روز جمعه مورخه 30/10/90جناب حجت الاسلام والمسلمین زاهدی مسئول محترم دبیرخانه کانونهای مساجد استان از نمایشگاه اربعین کانون فرهنگی هنری منتظران المهدی(عج) روستای چنشت بازدید واز زحمات فعالین کانون تقدیر نمودند.اینجانب نیز از حسن مدیریت و اهتمام و مساعدت ویژه ایشان واینکه با خلوص نیت در یک روز تعطیل در هوای سرد زمستانی دعوت حقیر را اجابت نمودند سپاسگزاری مینمایم
صــدف دیـن خـدا را دُر یـکدانه توئی
قدمی رنجه نما صاحب این خانه توئی
دگر بار نیمه شعبان، خجسته میلاد مولایمان فرارسیده و باز دستهای خالی و چشم امیدمان به آستان پر مهر و عطوفت آن یار مهربان است.
در روز26-3-90مصادف با سیزدهم رجب سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع)مراسم جشن و مولودی خوانی با همکاری کانون-شورای اسلامی-دهیاری و هیئت امنا مسجد برگزار گردید.ضمنا مراسم معنوی اعتکاف نیز با حضور بیش از 50 نفر در محل مسجدحضرت ابوالفضل برگزار گردید.
دو کاج (نسخه اول)
در کنار خطوط سیم پیام
خارج از ده، دو کاج، روییدند
سالیان دراز، رهگذران
آن دو را چون دو دوست، میدیدند
روزی از روزهای پاییزی
زیر رگبار و تازیانه باد
یکی از کاجها به خود لرزید
خم شد و روی دیگری افتاد
گفت ای آشنا ببخش مرا
خوب در حال من تامل کن
ریشههایم ز خاک بیرون است
چند روزی مرا تحمل کن
کاج همسایه گفت با تندی
مردم آزار، از تو بیزارم
دور شو، دست از سرم بردار
من کجا طاقت تو را دارم؟
بینوا را سپس تکانی داد
یار بیرحم و بیمحبت او
سیمها پاره گشت و کاج افتاد
بر زمین نقش بست قامت او
مرکز ارتباط، دید آن روز
انتقال پیام، ممکن نیست
گشت عازم، گروه پیجویی
تا ببیند که عیب کار از چیست
سیمبانان پس از مرمت سیم
راه تکرار بر خطر بستند
یعنی آن کاج سنگ دل را نیز
با تبر، تکه تکه، بشکستند
===============
دو کاج (نسخه دوم)
در کنار خطوط سیم پیام
خارج از ده دو کاج روییدند
سالیان دراز رهگذران
آن دو را چون دو دوست میدیدند
روزی از روزهای پاییزی
زیر رگبار و تازیانه باد
یکی از کاجها به خود لرزید
خم شد و روی دیگری افتاد
گفت ای آشنا ببخش مرا
خوب در حال من تأمل کن
ریشههایم ز خاک بیرون است
چند روزی مرا تحمل کن
کاج همسایه گفت با نرمی
دوستی را نمیبرم از یاد
شاید این اتفاق هم روزی
ناگهان از برای من افتاد
مهربانی به گوش باد رسید
باد آرام شد، ملایم شد
کاج آسیب دیده ما هم
کم کمک پا گرفت و سالم شد
میوه کاجها فرو میریخت
دانهها ریشه میزدند آسان
ابر باران رساند و چندی بعد
ده ما نام یافت کاجستان
(محمدجواد محبت)
هيئت ورزش هاي همگاني و اداره تربيت بدني سربيشه در روستاهاي چنشت، لانو و خوشاب اين شهرستان همايش پياده روي برگزار خواهدنمود. اين همايش ها فردا جمعه 30 ارديبهشت و در آستانه سالروز فتح خرمشهر و ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار خواهد شد. در روستاي لانو نيز همزمان با پياده روي، کارگاه آموزشي ورزش و اعتياد با همکاري نيروي انتظامي و شبکه بهداشت و درمان سربيشه تشکيل مي شود. همچنين به مناسبت روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي با همکاري اداره تربيت بدني و هيئت کوهپيمايي سربيشه همايش کوهپيمايي در روز جمعه 30 ارديبهشت از ميدان شهداي سربيشه تا کوه قلاع اين شهر برگزار شد.
«فتح خرمشهر فتح خاك نيست، فتح ارزشهاي اسلامي است. خرمشهر شهر لالههاي خونين است. خرمشهر را خدا آزاد كرد.»
از بيانات رهبر کبير انقلاب اسلامي، امام خميني (قدس سره)
در خيال خرمشهر که کنار کارون آرام نشسته بود، هيچ صداي خمپارهاي نبود. نخلستانهايش صداي چرخهاي تانک را تا آن روز نشنيده بود، تا شهريور ماه 59 که خرمشهر، خونين شهر شد. پس از گذشت روزهاي تاريک و پر دود اسارت، در سوم خرداد 1361 شهر از اشغال درآمد. خرمشهر نخلهاي سوخته، نخلهاي بيسر...
فتح خرمشهر (سوم خرداد 1361) در تاريخ جنگ ايران و عراق از اهميت ويژهاي برخوردار است. خبر آزادي خرمشهر آن چنان شگفتآور بود كه در سراسر ميهن اسلامي ما مردم را به وجد آورد. با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ايران بسان خانوادهاي بزرگ كه فرزند از دست رفته خود را باز يافته است اشكهاي شادي و شعف خود را نثار روح شهداي حماسهآفرين صحنههاي شورانگيز اين نبرد كردند. براي پي بردن به عظمت اين نبرد حماسي كافي است بدانيم كه نيروهاي متجاوز عراق پيش از نبرد سرنوشتساز رزمندگان ما براي آزادي خرمشهر در اطلاعيهاي به نيروهاي خود دستور داده بودند كه دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهاي عراق محسوب دارند. همچنين تجهيزات و امكانات دفاعي دشمن در اين منطقه نشان ميداد كه عراق خرمشهر را به عنوان نماد پيروزي خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قيمت، اين شهر را در تصرف نيروهاي خويش نگهدارد.
هنگامي كه مرحله اول و دوم عمليات بيتالمقدس به پايان رسيد و رزمندگان ما در اطراف خرمشهر مستقرشدند، راديوي رژيم بعثي، ميكوشيد در تبليغات كاذب خود، حضور نيروهاي عراق را در خرمشهر به رخ بكشد تا توجيهي براي ترميم روحيه نيروهاي شكست خورده و رو به هزيمت عراق باشد. فتح خرمشهر در زماني كمتر از 24 ساعت، موجب شد كه بخش قابل توجهي از نيروهاي مهاجم عراقي به اسارت نيروهاي جمهوري اسلامي ايران درآيند.
نبرد بزرگ، سرنوشتساز و غرورآفرين بيت المقدس كه براي رها سازي خرمشهر از سلطه نيروهاي مهاجم عراقي انجام شد، از دهم ارديبهشت ماه تا چهارم خردادماه 1360 به طول انجاميد. اين نبرد حماسي علاوه بر پايان بخشيدن به 19 ماه اشغال بخشي از حساسترين مناطق خوزستان و آزادسازي خرمشهر، ضربهاي سهمگين و كمرشكن به توان رزمي و جنگ طلبيهاي دشمن مهاجم وارد ساخت.
كوتاه سخن اينكه عمليات بيتالمقدس به عنوان برجستهترين عمليات پدافندي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در تاريخ نظامي 8 سال دفاع مقدس ثبت شده است.
اگر امروز در هر شهر و روستا به گلزار شهيدان گذر كنيم و تاريخ نقش بسته بر سنگها را مرور كنيم، خواهيم ديد كه مجموعه شهيدان سوم خرداد 1361 الگويي كوچك از ملت مقاوم ايران است كه چونان سپهري پر ستاره ميدرخشد. شاديهاي به ياد ماندني خودجوش و سراسري پس از آزادسازي خرمشهر نيز برگ ديگري از اين حماسه ملي بود و نشان داد كه مردم سراسر اقطار و بلاد ايران اعم از آن كه هرگز خرمشهر را به چشم ديده باشند يا نه چگونه از شنيدن خبر اين پيروزي ساعتها به دست افشاني و پايكوبي پرداختند وهزيمت دشمن اشغالگر را از خاك ميهن جشن گرفتند.
سوم خرداد يك حماسه ملي است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهههاي دفاع نبود، نه حماسه آن پيروزي تحقق مييافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پيروزي. لذا به حق ميتوان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمي در همه صحنههاست.
بياد سوم خرداد سالروز حماسه هميشه تاريخ ايران... آزادي خرمشهر
مسجد جامع خرمشهر، قلب شهر بود كه ميتپيد و تا بود مظهر ماندن و استقامت بود. مسجد جامع خرمشهر، مادري بود كه فرزندان خويش را زير بال و پر گرفته بود و در بيپناهي پناه داده بود و تا بود مظهر ماندن و استقامت بود و آنگاه نيز كه خرمشهر به اشغال متجاوزان درآمد و مدافعان ناگزير شدند كه به آن سوي شط خرمشهر كوچ كنند باز هم مسجد جامع، مظهر همه آن آرزوهايي بود كه جز در بازپسگيري شهر برآورده نميشد. مسجد جامع، همه خرمشهر بود.
خرمشهر از همان آغاز، خونينشهر شده بود. خرمشهر خونين شهر شده بود تا طلعت حقيقت از افق غربت و مظلوميت رزمآوران و بسيجيان غرقه در خون ظاهر شود. و مگر آن طلعت را جز از منظر اين آفاق ميتوان نگريست؟ آنان در غربت جنگيدند و با مظلوميت به شهادت رسيدند و پيكرهاشان زير شني تانكهاي شيطان تكه تكه شد و به آب و باد و خاك و آتش پيوست. اما... راز خون آشكار شد. راز خون را جز شهدا درنمييابند. گردش خون در رگهاي زندگي شيرين است اما ريختن آن در پاي محبوب، شيرينتر است؛ و نگو شيرينتر، بگو بسيار بسيار شيرينتر است.
راز خون در آنجاست كه همه حيات به خون وابسته است. اگر خون يعني همه حيات… و از ترك اين وابستگي دشوارتر هيچ نيست پس، بيشترين از آن كسي است كه دست به دشوارترين عمل بزند. راز خون در آنجاست كه محبوب خود را به كسي ميبخشد كه اين راز را دريابد. آن كس كه لذت اين سوختن را چشيد در اين ماندن و بودن جز ملالت و افسردگي هيچ نمييابد.
آنان را كه از مرگ ميترسند از كربلا ميرانند. مردان مرد، جنگاوران عرصه جهادند كه راه حقيقت وجود انسان را از ميان هاويه آتش جستهاند. آنان ترس را مغلوب كردهاند تا فتوت آشكار شود و راه فنا را به آنان بياموزد.
آنان را كه از مرگ ميترسند از كربلا ميرانند. وقتي كه كار آن همه دشوار شد كه ماندن در خرمشهر معناي شهادت گرفت، هنگام آن بود كه شبي عاشورايي برپا شود و كربلائيان پاي در آزموني دشوار بگذارند…
كربلا مقر عشاق است و شهيد سيد محمد علي جهانآرا چنين كرد تا جز شايستگان كسي در آن استقرار نيابد. شايستگان، آنانند كه قلبشان را عشق تا آنجا آكنده است كه ترس از مرگ، جايي براي ماندن ندارد. شايستگان جاودانند؛ حكمرانان جزاير سرسبز اقيانوس بيانتهاي نور. نوري كه پرتويي از آن همه كهكشانهاي آسمان دوم را روشني بخشيده است.
ضمن عرض تسلیت مجدد شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)....اهالی روستابا حضوری پرشور وباشکوه به عزاداری پرداخته واین مراسم پرفیض معنوی با حضور مداحان برجسته(آقایان سبزکار ومصلحی)شورونوای خاصی داشت..درهمین راستا کاروان پیاده عزاداری(خواهران و برادران) جهت عرض تسلیت به امامزاده سیدحامدعلوی رهسپار این آستان مبارک گردیده و از آنجا نیزمسافت تقریبا ده کیلومتری را تابقعه متبرکه بی بی زینب خاتون_ مزارکاهی -پیاده طی نمودند- برخودلازم میدانم از تمامی دست اندرکاران و برادرانی که در برپایی مراسم نقش ایفا نمودندتشکر وقدر دانی نمایم، باشد که زحمات این عزیزان مورد قبول حضرت حق قرار گیرد انشاء الله
فرارسیدن هفته معلم رابه تمامی معلمین عزیز و دلسوز تبریک عرض میکنم
چنشت روستای هدف گردشگری
ماخونيک و چنشت 2 روستاي نام آشنا براي گردشگري است. ماخونيک به شهر لي لي پوت ها هم معروف است و آن را از 7 روستاي شگفت انگيز جهان مي دانند.
چنشت، جشنواره رنگ هاست، دامن طبيعت در اين روستا پر از چين هاي رنگين کماني است، به تازگي باران مي ماند اما شناساندن اين همه زيبايي کمي دير آغاز شد.
دولتي ها يک مصوبه وضع کردند تا اتفاق جديدي براي گردشگري کشور بيفتد، ماخونيک و چنشت سربيشه روستاهاي هدف گردشگري شد.
مسئولي به تازگي در کارگروه بازرگاني، خدمات و گردشگري همايش سرمايه گذاري و توسعه سربيشه از فراهم شدن زيرساخت ها براي ورود سرمايه گذاران و بهره مندي از زيبايي هاي طبيعي اين 2 روستا خبر داد.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در کارگروه بازرگاني، خدمات و گردشگري همايش سرمايه گذاري و توسعه سربيشه با اشاره به اين که در سربيشه قابليت هاي خوبي در زمينه صنايع دستي و گردشگري براي سرمايه گذاري وجود دارد،گفت: با توجه به حمايت دولت از سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه گردشگري و وضعيت آب و هوايي خاص سربيشه ظرفيت مناسبي براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در روستاهاي نمونه گردشگري ماخونيک و چنشت اين شهرستان وجود دارد.
باز هم در نگاه اول یک صورت میبینید!؟ مطمئنید!؟ کمی بیشتر دقت کنید ...
به نظرتان طول کدام یک از خطهای عمودی بیشتر است!؟ (اگر شک دارید، با خطکش امتحان کنید)
چه میبینید!؟ یک فرزند یا یک پدر؟ باید به تصویر با دقت زیاد! نگاه کنید.
میتوانید یک صورت در این آثار قدیمی دیواری پیدا کنید!؟
باورتان میشود که خطوط عمودی همه با هم موازی باشند!؟
میتوانید همچین پلکانی بسازید؟
باور کنید شکل تیره پایین یک مربع است! باور کنید!!
آیا میتوانید سه صورت در تصویر پایین پیدا کنید!؟
این انصافا آخرشه دیگه! در تصویر پایین تعدادی گل میبینید یا صورت یک پیرمرد!؟
از عالمی پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا كردی؟
گفت : چهار اصل
1- دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم.
2- دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم.
3- دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش كردم.
4- دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم.
فاطمیه قصه گوی رنجهاست فاطمیه تفسیر سوز مرتضی ست
فاطمیه شعر داغ لاله است قصه ی زهرای 18 ساله ست
فاطمیه شرح دیوار و در است دفتر در مقام سخت زینب پرور است